Projekt : Mer än tusen ord

363:365 Förfryst

Posted in 85 mm, Blomma, Färg, Färgsprakande, Foto, Vinter by Stina on 29 december 2009

När vi vaknade i morse låg det ett vitt silvrigt täcke över tak och trädgårdar. Solen glittrade i iskristallerna. Förföriskt vackert.

When we woke up this morning, everything was covered in a silvery white. The scintillated in the ice cristalls. It was beautiful!

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Helena said, on 29 december 2009 at 20:33

    Underbart vacker bild!
    /Helena

  2. Tammy McChesney said, on 29 december 2009 at 20:51

    Love how beautiful the frost is on that hint of color! Stunning!

  3. Henrik said, on 03 januari 2010 at 17:25

    Läckert! Gillar verkligen färgerna! Och jag tycker mig ha sett många bilder från dig med de här färgerna. Har du lust att avslöja hur efterbehandlingen är gjord? 🙂

  4. Stina said, on 03 januari 2010 at 20:48

    Tack, Henrik! Inte så att jag inte vill, men jag kan inte exakt säga hur jag gör. Jag har ett antal grundjusteringar (som kontrast- & ljus kurva, nivåer, nyanser och color balance) som jag gjort en action av i Photoshop, och som jag försöker hålla personliga och genomgående så gott det går i mina bilder. Sen finjusterar jag var och en av dessa tills jag är helt nöjd med nyanserna. De här slutjusteringarna kan vara i många steg, och jag kan sällan replikera dem själv.

  5. Kajsa said, on 05 januari 2010 at 21:52

    Otroligt romantisk bild, färgerna är ljuvliga! Den gröna tonen i bakgrunden framhäver verkligen rosornas färg på ett subtilt och drömskt sätt… vackert!

  6. Jonatan said, on 12 januari 2010 at 0:04

    Jättehärlig stämning i bilden!


Kommentera

