Projekt : Mer än tusen ord

362:365 Turning torso

Posted in 365foton2009, Arkitektur, Färg, Foto, Malmö, Nattbild, Skåne, Solnedgång, Vinter by Stina on 28 december 2009

Arkitekturfoto är något jag inte känt någon dragning till tidigare. Kanske för att jag vet hur mycket som krävs för att det ska bli bra, och jag valt att fokusera på annat. Visst älskar jag stadsfoto, men det är inte riktigt samma genre. Under lovet träffade jag dock en av mina älsta bästa vänner som är arkitekt, bosatt i Barcelona, och bannemig om jag inte tror det hände något… Eller så var det bara ett lyckligt sammanträffande. Hur som är jag väldigt nöjd med den här bilden.

Slutligen. Jag har bestämt mig för att inte jobba med tema dessa sista projektdagar. Däremot har jag inte bestämt vad jag ska göra med den här bloggen nästa år, som närmar sig med raketfart. Förslag, nån?

I’ve never really focused on architetural photography, partly because I know what it takes to get god at it, and I’ve prefered other genres, like street photography. During the holidays, however, I met up with one of my oldest best friends, who’s an architect living in Barcelona. Something seems to have happened, a thought or idea starting to grow. It may, of course,  be a mere happy coincidence, but I am very pleased with this image.

Lastly. I’ve decided not to have a theme these last few days of my project. I’m starting to think about what to do with this project blog of mine next year, however. Suggestions, anyone?

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tammy McChesney said, on 29 december 2009 at 20:50

    Love the perspective and colors you achieved in this….very nice!

    Join us next year in the photowalk – info can be found here: http://2010virtualphotowalk.wordpress.com/

  2. Peter said, on 30 december 2009 at 22:53

    Gillar också perspektivet och färgtonen. Mycket vackert!

    Gott slut & Gott Nytt År! Vore naturligtvis kul om du fortsatte ett år till, här eller med något liknande projekt.

  3. Stina said, on 03 januari 2010 at 20:38

    Tack och tack detsamma, Peter! Jag tänker att jag kanske hoppar på det här: http://www.photochallenge.org/2009/12/2010-challenge/

  4. Kure Kure Martin said, on 17 mars 2010 at 10:55

    Hej,

    Upptäckte nyss bloggen av en slump och vill bara säga att du tar fantastiska bilder.

    /Martin

  5. Stina said, on 17 mars 2010 at 11:09

    Tack, Martin! Använder inte denna så mycket längre, kolla gärna på http://www.merantusenord.se!


Kommentera

