Projekt : Mer än tusen ord

321:365 Det är jag igen

Posted in 24-70 mm, Blixt, Canon EOS 5d Mark II, Färg, Foto, Hemma, Ljussättning, Närvaro, Självporträtt by Stina on 17 november 2009

Efter att ha fotograferat vackra, vackra Kajsa igår, och sen kollat på mitt självporträtt från i söndags, så bestämde jag mig för att jag kan göra bättre. Och se det tycker jag att jag gjorde. Lite mer smickrande belysning och en annan vinkel gjorde susen.

After having shot beautiful Kajsa yesterday, I realized I needed a new approach on light and angle to be more happy with my self portraits. This one feels better.

Theme – portrait lightning

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tammy McChesney said, on 17 november 2009 at 20:52

    Love the high contrast between the highlights and shadows in your face!

  2. Helena said, on 18 november 2009 at 10:12

    Snyggt. Du är duktig på självporträtt och du är väldans duktig på det här med ljus. ‘Inspirerande!

  3. Annika said, on 18 november 2009 at 10:30

    Mycket snyggt tycker jag! Ljuset är fab! Plus att du har så vackra ögon, man drunknar ju nästan 😀

    Undra om det kan vara min blixtutlösare som gör mig handikappad. Jag måste ha bländare 14 eller högre för att det inte ska bli en bred svart rand i nerkant. Vad tror du? Är du nöjd med de du har..? Kanske något att önska sig i julklapp 🙂

  4. Stina said, on 18 november 2009 at 10:42

    Tack Helena, Thanx Tammy!, Annika, jag återkommer!


Kommentera

