Projekt : Mer än tusen ord

315:365 Runaway train

St Eriksbron

St Eriksbron från Karlberg. Den här bilden är den första jag tog, när jag precis fått upp kameran på stativet, men innan jag hunnit ställa in den. ISO 1600, bländare 2, vilket ju är onödigt när man kör stativ. Jag såg dock tåget komma, och bilden med det. Och hade jag inte fått så kort slutartid, 1/30 sekund, hade tåget inte fastnat så här. Happy accident alltså.

I took this having mounted the camera on the tripod, but not yet having adjusted the camera settings the way I meant. The relatively fast shutterspeed 1/30 allowed me to catch the train in this kind of spooky way, so it was a ”happy accicent” that I hadn’t changed the iso…

Current theme: Lights in the darkness

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tmcchesney said, on 12 november 2009 at 3:04

    Lucky accident, this turned out incredible! 🙂


Kommentera

