Projekt : Mer än tusen ord

276:365 Nu är det höst på riktigt

Höst på riktigt

Shot with Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 20 mm f/2.8  f/2.8, sp 1/20, iso 400.
_

Brittsommaren är slut, nu är det höst på riktigt. Det känns som det kom väldigt snabbt. Regnet och rusket. Men vackert är det. Jag hade uppriktiga problem att välja bild idag. Fast egentligen var det inte så svårt att välja. Älskling.

We were fooled by the Indian summer to think autumn was to be tender. But then, all of a sudden it came upon us, the rain and the cold. Still, it’s beautiful, and I had a hard time choosing images from today. Yet not. My darling.

New theme: autumn by wide angle

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tmcchesney said, on 05 oktober 2009 at 0:42

    Cool perspective, and what vibrant colors! Gorgeous fall day!

  2. mandalaya said, on 05 oktober 2009 at 18:17

    åh, har du ett fast 20mm??

  3. Stina said, on 05 oktober 2009 at 18:50

    Oh, ja, och jag har inte använt det på jättelänge, eftersom jag har ett 24-70 som oftast är med. Det har dock sina fördelar att plåta med fast optik, som du vet. Jag skulle önska att det vore lite mer ljuskänsligt, men nåt sånt finns inte. Det är i så fall 35/1.4, som är tokdyrt.

  4. mandalaya said, on 06 oktober 2009 at 9:52

    jag är ju en vidvinkeljunkie, så jag funderar på ett 10-20, men ett fast vidvinkel hade varit guld med 😀


Kommentera

