Projekt : Mer än tusen ord

257:365 Asfaltblomma och nytt tema – 100 steg

Livsvilja

Shot with: Canon Eos 5 d Mark II + Canon EF L 24-70 mm f 2.8 at f 2.8, sp 1/125, iso 100

Nya temat är ”100 steg” och går ut på att ta just 100 steg utanför porten, och plåta där man hamnar. Jag kan säga att jag kommer inte långt på 100 steg, och de vanliga 30, som ofta rekommenderas kändes alldeles för få. Först kändes det helt omöjligt, men det går, jag lovar. Man får dock vara beredd på att de grannar man stöter på tittar underligt på en. Jag bjuder helt enkelt på det.

I huvudet hade jag också en fototävling på fina Fotourval-bloggen, som jag först tänkte anmäla den här bilden till. Nu blev det inte så, utan det blev den här i stället.

My new theme is called 100 steps, because that is how long I can walk when I leave my house, before I must make the shot. Seemed impossible at first, then it worked out quit well, I think.

Current theme: 100 steps.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tmcchesney said, on 16 september 2009 at 23:07

    Love all the rich textures, perfect for that grunge look!

  2. SebbeSula said, on 17 september 2009 at 6:34

    Läckert foto, ordentligt. Du mosar verkligen fram bra foton, det gillar jag 🙂


Kommentera

