Projekt : Mer än tusen ord

183:365 Havet och halvtid

Posted in 365foton2009, eos5dm2, Färg, Foto, Skärgård by Stina on 02 juli 2009

Den här veckan blir det ett tema med samma ursrpung som temat förra veckan igen, dvs. Georg Barrs bok ”Take your photography to the next level”. Nu är jag nästan helt klar med den, och jag kan verkligen rekommendera boken.

Tema för veckan är att ”göra det vackra intressant”. Förra veckan tillbringade jag nämligen i skärgården, och det slog mig hur svårt det är att göra intressanta bilder av allt det vackra som omger en där. Särskilt om man ska försöka sig på landskap.

Den här bilden är en aning inspirerad av Lena Johanssons foto.

Just ja. Det är halvtid i projektet. Ett halvår har jag hållit på, utan att missa en dag. Ja, jag har förstås inte laddat upp varje dag, men det var inte heller ambitionen.

Skärgårdsidyll

The sea and halv way there: This week I am going for a similar theme as two weeks back, witha twist. I will try and make the beautiful interesting, wich is not always as easy as it sounds, since most beautiful motives tend to be used over and over again.

Also, I happy to be half way through the project, not having missed a day.

Theme of the week: making the beautiful interesting.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tmcchesney said, on 07 juli 2009 at 0:44

    Love the soft blur, the effect makes it very ”dreamy” – which this location definitely is!!


Kommentera

