Projekt : Mer än tusen ord

134:365 En annan sorts mönster

Posted in 365foton2009, Diptyk, eos5dm2, Färg, Hemma, SvartVitt, Vardag by Stina on 14 maj 2009

Texturer i all ära, men den här bilden är helt sammansatt i kameran. Det är sista dagen med veckotemat mönster och repetition, och det börjar kännans gammalt och trött, så vad göra? Så fick jag syn på min vackra Mezekokbok i guld och rött. I sig själv var den inte så intresant, men den står i en lite speciell glashylla. Jag flyttade fokus från boken till bordet i reflektionen i glaset, och voilà. Kunde inte bestämma mig för färg eller svartvitt, så det blev båda.

monstermontage-koket-w700-090516

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tmcchesney said, on 18 maj 2009 at 4:48

    These both are fabulous! I couldn’t pick which I like better if I tried!

  2. Johan said, on 26 maj 2009 at 19:24

    Förstår att du hade problem att välja vilken av bilderna som blev bäst. Jag gillar definitivt båda. Kanske en varm sepiaversion fångar det bästa av båda bilderna?
    Mycket fint, kreativt tänkt.


Kommentera

