Projekt : Mer än tusen ord

102: 365 Ekorre i Central Park

Posted in 365foton2009, Djur, eos5dm2, Färg, New York by Stina on 12 april 2009

Jag har svårt att tro att New York-borna tycker ekorrarna är så speciella, med tanke på hur många det finns i varenda park. Själv tycker jag de är bedårande söta, och jag kan inte få nog av dem. Därför tyckte jag det var extra kul att se Carina Bergs reaktion i förra avsnittet av hennes program. Hon jublade på samma sätt som jag gör när jag ser en korre. De är relativt oskygga, så man kan komma ganska nära.

Korre i Central Park

Squirrels are not shy nor scarce in NYC. I adore them.

Kommentera

