Projekt : Mer än tusen ord

101:365 NYC gatubild

Posted in 365foton2009, eos5dm2, New York, Stads- & gatufoto, Street by Stina on 11 april 2009

Det här är en av de gatubilder som jag är mest nöjd med från hela resan. Jag behöver väl inte säga att jag knäppte oavbrutet. Jag har över 800 bilder att ta hand om. Ouf.

De första dagarna var jag inte helt nöjd med resultaten vad gäller just gatubilder (den här bilden är ett av undantagen). Näst sista dan kändes det äntligen som jag började fatta hur man skulle göra. När det var dags att åka hem.

Streetshot

This is one of my favorite street shoot. At the end of our stay, I felt I finally started to get the hang of street photography.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Julie McLeod said, on 22 april 2009 at 19:20

    I’m sort of afraid of doing street photography so I love looking at other photographer’s street work. This is wonderful – so much going on and a rather gritty, urban feel.

  2. snapshot69 said, on 22 april 2009 at 21:21

    Ja, jag gillar också bilden! Korsningen i bakgrunden öppnar och skapar djup. Kul med de många små gula detaljerna också. De gula skorna på mannen i förgrunden, gatuköket, parasollet, den svarta kvinnan lite till höger om mitten, taxibilarna… Intressant!

  3. Peter said, on 02 maj 2009 at 10:02

    Tack för fullkomligt underbara bilder från New York! Nu blir jag ännu mer sugen på att åka dit själv 🙂

  4. Stina said, on 02 maj 2009 at 10:07

    Tack Peter, det värmer! Jag kan inte annat säga än ”ÅK” – det är en magisk plats!


Kommentera

