Projekt : Mer än tusen ord

90:365 Först kommer inga, sen kommer ett hav av snödroppar

Posted in Canon EOS 5d Mark II, eos5dm2, Färg, Foto by Stina on 31 mars 2009

Jag har börjat hålla utkik efter vårtecken. Än så länge är det inte helt uppenbart. För mig är snödroppar väldigt förknippat med vår, så är det väl för de flesta. Tills idag har jag inte sett en enda, men strax innan jag var framme hemma, så åkte jag förbi en täppa där det var ett hav av snödroppar! Veckans tema, samma som igår förstås.

Hav av snödroppar

90:365 First none, then a lot
To me, and surely most of us, snowdrops are synonyms of spring.Untill today, I have not seen a single one, but on my way home, I spotted a sea of the.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tmcchesney said, on 01 april 2009 at 1:30

    Your snowdrops are beautiful, the promise of spring to come!

  2. Julie McLeod said, on 01 april 2009 at 2:11

    I only have a few in my garden at this point but even those are promising. I like the way you captured these and I really like the way you presented both these images together. I shall have to try that approach sometime.

  3. 93:365 Vårtecken « 365 : Mer än tusen ord said, on 23 september 2009 at 19:17

    […] allra första riktiga vårdagen. Videknoppar tycker jag är supermysiga vårtecken, men precis som snödropparna, så har jag hittills inte sett några förrän jag stötte på detta lilla videträd mitt på […]


Kommentera

