Projekt : Mer än tusen ord

68:365 Fryst rullning – första bilden med 5dm2

Posted in 365foton2009, eos5dm2, Färg, Foto, Hemma, Katt by Stina on 09 mars 2009

Första bilden med nya kameran blev en bild på en av katt Lorangas favorit-poser: rörelse fryst mitt i en rullning. Egentligen hade jag velat ha min älskling på bild, men han är trött på att bli bloggad. Kisse, å andra sidan, protesterar aldrig.

Inget konstig med den här bilden. Förutom att den är tagen i vårt nersläckta vardagsrum och enda ljuset är ströljus från lampan i fönstret. Iso 3200 är också ganska imponerande. Taget på bländaröppning 1.4.

Jag kan inte vara annat än helnöjd!

Loranga i rullning

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rutger Blom said, on 09 mars 2009 at 22:00

    Kul bild. Grattis med din 5D! Det känns bra förstår jag? 😉

  2. […] vill jag berätta att jag äntligen fått min nya kamera, och den är … wow. På min 365-sajt har jag lagt en första bild. Många kommer att […]

  3. Stina said, on 09 mars 2009 at 22:18

    Vad kan jag säga … Värd att vänta på 😀

  4. Pontus said, on 10 mars 2009 at 8:56

    Ja du Stina, Jag är avis, hoppas att jag har råd att köpa en 1D mark II snart. Ha det! / Pontus

  5. highoniso said, on 10 mars 2009 at 14:24

    riktigt magentastick i bilden?

    skönt karaktäristiskt fullformatssläpp på skärpan, i like! grattis till nya kameran.

  6. Stina said, on 12 mars 2009 at 9:28

    Håller en tumme fr det, Pontus! Det är en riktigt bra kamera, vad jag förstår. Pratade med en jätteduktig fotograf som inte ville byta den mot nåt annat.

  7. Stina said, on 12 mars 2009 at 9:29

    Jag är så lycklig!!! Jag var lite trött när jag redigerade den här, fick inte bort sticket, så jag gav upp. Ska göra ett nytt försök längre fram.


Kommentera

