Projekt : Mer än tusen ord

57:365 Nyklippt självporträtt

Posted in 365foton2009, Färg, Foto, Porträtt, Självporträtt by Stina on 26 februari 2009

Varannan månad sen 8 år tillbaka går jag och klipper mig och färgar håret hos Lotta på Ändra i Gamla stan. Det tar ungefär 3 timmar, och Lotta avslutar alltid med att fixa till håret. Lottas frisyrer är alltid lättskötta och tacksamma, men jag vet ändå att så där supersnyggt som hon fixar kommer jag aldrig att klara av att göra själv. Jag brukar alltid tänka att jag ska ta ett självporträtt precis efter klippningen, men det brukar aldrig bli av.

Den här gången gjorde jag det verkligen. Jag tror jag blev inspirerad av snygga superduktiga fotografen Annika Svenmarck. Hennes självporträtt gillar jag skarpt.

Självporträtt Stina Bjurström

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. highoniso said, on 28 februari 2009 at 0:19

    de är precis så där du är när du klurar innan du brer på med din nystockholmska!

    jag gillart!

  2. Stina said, on 28 februari 2009 at 0:20

    Tack, Jens – beröm från dig – det värmer extra!

  3. highoniso said, on 28 februari 2009 at 0:22

    det är viktigt med igenkänningsfaktorn i just självporträtt och den här är spot on!

  4. Mamma och Pappa said, on 28 februari 2009 at 10:12

    Hej vår älskade dotter. Detta är ett av de finaste foto vi sett av Dig. Det speglar så bra ditt sätt att fundera, långt borta men ändå nära. Jättestolta, redan utskrivet för att få en framskjuten plats i vårt hem.
    Kära hälsningar med tack för senast.


Kommentera

