Projekt : Mer än tusen ord

46.365 Ibland blir det ändå en blomma

Posted in 365foton2009, Blommor, Färg, Hemma by Stina on 15 februari 2009

När jag började intressera mig för foto på ett mer aktivt sätt för några år sedan, så blev det många blombilder. Blommor är praktiska. De har vackra färger, de står stilla (om det inte blåser) och de protesterar inte. Fullt så mycket blombilder blir det inte numera, men en sak har jag insett – det är ohyggligt svårt att producera en bra blombild. En hygglig kan nästan vem som hels få till, men en bra, som tar tag i en, inte lika självklart. Men om man ska lyckas måste man öva, och det gjorde jag lite idag.

Vid det här laget har nog de flesta sett att jag är svag för tulpaner. Visst är de vackra när de är alldeles färska och fräscha? Jag kan dock inte låta bli att tycka att de är mer bildmässigt mer spännande när de håller på att vissna…

Svart tulpan

Kommentera

