Projekt : Mer än tusen ord

41.365 inspiration och förkovring

Posted in Foto by Stina on 10 februari 2009

Idag glömde jag kameran hemma. Fick inte med den när jag samlade ihop mina prylar för att dra till spinningpasset kl. 5.50. Får man väl ha överseende med, om det inte vore för att jag hade ärende till Uppsala, och hade tänkt ta iaf en bild där. Nu blev det en blixtvisit, där jag inte riktigt kunde påverka min tid själv, så det var väl ingen katastrof. Uppsala var dock fantastiskt vackert klädd i vit vinterskrud.

På vägen hem köpte jag lite fototidningar (Kamera och bild, t.ex.) och en Elle. Jag kommer så småningom att anmäla mig till Robert Hammars on-line-kurs ”Ta kontroll över ditt porträttfoto” och han rekommenderar att man tittar på porträtt och funderar över vad man tycker om. Det fanns inte så mycket av den varan i Elle. Modefoto är inte min grejj. Så jag får hitta nåt annat. Den 28 blir det dock först Blixtfoto-workshop med Robert, och det ser jag galet framemot.

Dessutom fick jag de två dvd-skivor som jag beställde i helgen från Moderskeppet – ”Skönthetsretouch” och ”Från färg till Svartvitt”. Nu har jag mao ngt att sätta tänderna i…

Inspiration

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stefan Jansson said, on 11 februari 2009 at 13:59

    Jag såg att Moderskeppet hade lagt ut några gratis Photoshoplektioner, så dom får man väl kolla in.

  2. Stina said, on 11 februari 2009 at 15:10

    Absolut, de är väldigt bra att börja med. Så även högskoleutbildningen som Mattias mfl kör på distans på Jönköpings högskola, som ju också är grats. Rekommenderas varmt!


Kommentera

