Projekt : Mer än tusen ord

Dag 29 – En spännande paketöppning (#29/365)

Posted in 365foton2009, Foto by Stina on 29 januari 2009

För nån vecka sen fick jag se en stockholmsbild av min flickrvän Diesmali, eller Johan, som han heter, som jag föll pladask för. Jag blev så otroligt förtjust i bilden att jag omedvetet drog mig till minnes ett fotoprojekt från förra året, som gick ut på att man skulle köpa tre utskrifter från sina favoritfotografer. Projektet drevs av Jim Goldstein i hans utmärkta blogg JMG Galleries.

Jag kontaktade Johan, som nog blev lite förvånad och vi gjorde affär. Vi kom överens om att jag skulle få filen, och beställa själv för enkelhetens skull. Sen skulle vi träffas så att Johan kan få sina pengar och dessutom signera bilden.

Eftersom jag aldrig beställt utskrifter (men tänkt göra det länge) så var det lite startsträcka på beställningen. Att jag skulle beställa från Crimson kändes självklart, då de verkar ha bästa ryktet. Nästa ställningstagande gällde papperskvallitet, och här valde jag Metallic Blank utan att egentligen veta varför.

Idag fick jag fick jag äntligen tid att hämta bilden, och den är helt fantastisk. Den här stämningsfulla, vackra sofistikerade hdr-bilden gör sig perfekt i den metalliska utskriften, som verkligen är metallisk.

Dagens bild är två, vilket kan betraktas som fusk, men det må va hänt :-). Kanske blir det en bild längre fram när bilden väl fått sin ram och hängts upp.

duo-20090129

Kommentera

