Projekt : Mer än tusen ord

Dag 28 – Boplats slussen (28/365)

Posted in 365foton2009, Foto, Södermalm, Stadsbild, Stockholm by Stina on 28 januari 2009

Först ett meddelande från sponsorn 😉 Följ min blogg med bloglovin

Jag hade några planer på vad dagens bild skulle bli, men inget blev av. Särskilt inte efter det jag varit på Macoteket och fått konstaterat att de inte klarade av att öppna min nya Mac för att stoppa i mer minne som jag köpte igår för dyra pengar.

På vägen hem hände det som nästan aldrig händer, men som man alltid hoppas på och därför har kameran med sig. När jag på min cykel passerade Slussen, så såg jag motivet. Det ska bli en bildeserie på Mer än tusen ord så småningom, men det blev också en annan bild, den här.

I ett smutsigt hörn under slussen upptäckt jag någons sovplats. Vad säga? Själv är jag på väg hem till mitt trygga boende… Jag kan bara använda min kamera och dokumentera. Och känna mig hjälplöst priviligierad.

Boplats Slussen

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan said, on 30 januari 2009 at 15:13

    Ibland är det svårt att inse att sådant här finns i sverige. Vi som är så stolta över standarden i vårt samhälle. Den påminner mig däremot om sådant jag sett när jag rest, i Brasilien och Ungern bland annat.
    Man kan filosofera om en positiv (?) effekt av att fler och fler har kameror (bland annat i mobilen) med sig idag, och kan dokumentera världen där ute…


Kommentera

