Projekt : Mer än tusen ord

Dag 24 – Två nya bekantskaper – IRW! (24/365)

Posted in 365foton2009, Foto by Stina on 24 januari 2009

Christian och Jens har jag stött på på Internet. Båda är duktiga fotografer och flitiga Twittrare. Vi gjorde något så ovanligt som att träffas IRW (in real world), dvs på rigtigt. Christian var den som tog initiativet, och ämnet för dagen, förutom foto, var Podcast. Vi planerar nämligen starta en svensk fotopodcast tillsammans. Trots att vi aldrig träffats tidigare, blev det ett kreativt och inspirerande möte, och dessutom produktivt. Fortsättning följer.

Bilden jag tog på Christian och Jens säger mig en del om mitt fotograferande. Det är en okej bild, vad gäller komposition, kunde haft bättre bakgrund och så, men rätt okej ändå. Däremot missade jag  exponeringen totalt. Det får bara inte hända, men det gör det så fort jag har lite bråttom. Nu ska jag beställa en bok som heter ”Understanding exposure” av Peterson, Bryan, som jag har kollat på länge. Nån som läst den? Eller som har nåt annat tips?

Christian & Jens


5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Per said, on 25 januari 2009 at 17:51

    Mmm..dammsugare..;-)

  2. Stina said, on 25 januari 2009 at 17:55

    Jag vet! Jag satt och kollade på, och drack snutkaffe utan mjölk…

  3. Jens said, on 26 januari 2009 at 8:17

    Kaffe och gotta går tyvärr för bra ihop. Sjukt givande möte, superkul! tröttnar aldrig på att snacka bild och kamera.

    Ska bli spännande och se om jag kan röra om grytan på Stockholm Stad, praktiken börjar idag.

  4. Stina said, on 26 januari 2009 at 9:15

    Håller helt med! Jag tröttnar heller aldrig. Det tror jag säkert att du kan, ska bli kul att höra vad du gör!

  5. fruktsamt var ordet. « high on iso said, on 16 februari 2009 at 10:03

    […] web 2.0 grejen, #svpt och gemensamma intressen helt enkelt. Det hela förevigades av Canon 20/2.8 “klicka för länk till Stina 365 blogg”. Kaffenerven gick igång utan dess like så händerna skakade på vägen hem, men mycket fick jag […]


Kommentera

