Projekt : Mer än tusen ord

Dag 23 – Östermalmspromenad (23/365)

Posted in 365foton2009, Stadsbild, Stockholm, SvartVitt by Stina on 23 januari 2009

Jag såg den här killen på vägen till jobb. Kameran hade jag beredd, bilden togs i höfthöjd. För ett tag sen såg jag ett reportage om en fotgraf som tog enormt mycket bilder på det här sättet i New York. Hans bilder var urcoola, det mesta i svartvitt, vad jag kommer ihåg. Nu har jag googlat en bra stund, men jag hittar inte den här filmen.

Promenad på Östermalm

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Peter said, on 21 mars 2009 at 16:13

    Hej! Cool bild! Det är inte Markus Hartel du tänker på?
    http://www.markushartel.com

    Mvh Peter

  2. Stina said, on 22 mars 2009 at 18:43

    Hej Peter, och tack! Tyvär är det inte Markus Hartel. Den här killen var svart och inte proffsfotograf…

  3. Stina said, on 30 mars 2009 at 14:56

    Äntligen hittade jag honom! Joe Wigfall heter han.

  4. Peter said, on 02 april 2009 at 16:08

    Tack! Och jag hittade nyss videon på YouTube. Skulle verkligen vara intressant att testa något liknande själv 🙂


Kommentera

