Projekt : Mer än tusen ord

Dag 5 – Mirjam (5/365)

Posted in Barn, Foto, Porträtt, SvartVitt by Stina on 05 januari 2009

Jag besöker Caroline och Lena och deras pyttelilla jättesöta Mirjam. Det blir förstås ett helt gäng bilder… Vet inte om det här är den bästa, men det är den jag gillar mest, utan att ha börjat bearbeta bilderna.

Mirjam

Tagged with: , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elisabeth said, on 12 maj 2009 at 19:53

    Det här var sannolikt en av de finaste bilderna jag någonsin sett på en baby. Blicken är hypnotiserande. Fantastisk.

    Över huvud taget är jag imponerad av ditt projekt. Har själv just avslutat en intensivkurs och blivit som nyförälskad i fotografering. Som huvudfotograf på mitt jobb får jag ibland lite halvpanik över att inte kunna leverera tillräckligt bra bilder, därför känns det viktigt att kolla upp folk som tar bilder eller tänker i bilder som jag tycker om. Du kommer definitivt tillhöra den skaran!

    Jag vill veta lite mer om vad du använder för kamera (jag såg att det var en canon men inte vilken), objektiv och så vidare. Men jag får kolla upp din flickr-sida lite närmare! 🙂

    Med vänlig hälsning,
    Elisabeth

  2. Stina said, on 12 maj 2009 at 21:06

    Hej Elisabeth! Jag tackar och rodnar! På http://www.merantusenord.se kan du läsa vad jag har i min kameraväska en bit ner i högerkolumnen, men du ser det förstås på Flickr. Just den här bilden är tagen med en eos 40d, men för nån månad sen gick jag över till en 5d mark II. Jag älskar den kameran. På den har jag allra oftast ett 50 mm 1.4, ibland ett 100 mm 2,8 eller ett 20 mm 2.8. Just nu har jag ingen zoom, och jag vet inte riktigt om jag ska ha det för jag gillar riktigt ljusstarka objektiv.

  3. Elisabeth said, on 15 maj 2009 at 10:41

    Jag håller med dig om ljusstarka objektiv – har själv införskaffat ett 50 mm 1.4 och är galet kär i det. Men inväntar ett vidvinkel med samma ljusinsläpp.
    Aha, det var en 5D Mark II. Suck. Får väl spara lite till då. Själv kör jag folkkameran 400D fortfarande.

    Jag klickade omkring bland dina bilder och gillar verkligen det jag såg. Lär väl återkomma i frågan. 😀


Kommentera

