Projekt : Mer än tusen ord

318:365 Överaskad igen

Hornstulls belysta gångbro i regnbågsfärger

Det här var sista bilden jag i en serie jag knäppte idag. När jag såg den på skärmen på kameran var jag nära att ta bort den. Jag var helt övertygad om att den var oanvändbar. I själva verket är det en av de bilder från idag som jag gillar mest. Vad lär man sig av det? Jo att aldrig ta bort bilder förrän man sett dem i större format hemma på datorn.

En annan av dagens lärdomar är att det inte finns något dåligt fotoväder (se länken ovan).

This is the last of a series of images I shot today. I almost deleted it when I saw it on the screen, but luckely, I didn’t. This is actually the one I prefer from todays shoot (Swedish text).

Current theme: Lights in the dark

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det finns inga ursäkter att fotografera, om man verkligen vill. Idag var nog sämsta möjliga förhållanden, men jag är ändå nöjd med mitt dagsverke. Både förmiddagens, och kvällens. Föresten. Min favoritnattbild använde jag projektbloggen. […]

  2. Tammy McChesney said, on 15 november 2009 at 3:47

    I am so glad you did not delete this – I absolutely love it! 🙂

  3. Peter said, on 15 november 2009 at 19:53

    Det där känner jag igen. Och även tvärtom bland, att man tror att bilden blev bra men sen när man ser den på datorn så visar den sig vara helkass.

    Angående dåligt fotoväder så är jag mest rädd för att få kameran fuktskadad när det regnar.

  4. Stina Bjurström said, on 15 november 2009 at 19:59

    Och dessutom är det ofta de som man tror ska bli riktigt kalas som gör en besviken. Jag har förmånen att ha både vädertätad kamera och objektiv, men jag vet vad du menar. Det är inte så att jag tar ut den i hällregn, precis.

  5. Peter said, on 15 november 2009 at 20:17

    Stina: Jo jag förstår vad du menar. Och mycket (iaf när det gäller mig) handlar även om att våga/vilja lämna bekvämlighetszonen. Visst går det att fota även i regn, det är bara lite omständigare. Men för det mesta är det ju värt det 🙂


Lämna en kommentar